Vrijwillig ongezouten feedback?

bel_kapot_prikkenFeedbacksessie

Hoe vaak krijg je eigenlijk eerlijke feedback?

Je vindt het belangrijk dat je medewerkers goed met elkaar samenwerken. Elkaar feedback geven is dan een belangrijke voorwaarde. Maar hoe vaak krijg je eigenlijk zelf eerlijke en goede feedback? Veel directeur/bestuurders vinden het belangrijk om toegankelijk en laagdrempelig te zijn. Toch zijn mensen in je organisatie vaak voorzichtig met wat ze tegen je zeggen. Je bent immers ‘de baas’.

In veel acquisitiegesprekken hoor ik directeuren praten over problemen in de organisatie die door medewerkers worden veroorzaakt. Daarbij wordt nogal eens vergeten dat de directeur zelf onderdeel is van het systeem. Of liever gezegd: een belangrijk onderdeel. Het zou zomaar kunnen zijn dat de directeur ongewild bijdraagt aan een probleem of deze in stand houdt zonder dit te beseffen.

Tijdens een feedbacksessie wordt je tijdens een aantal werksituaties geobserveerd in interactie met mensen in je organisatie. In een voorgesprek wordt afgesproken waar je feedback op wilt hebben om de focus van de observaties te kunnen bepalen. Na de observaties wordt een rapport geschreven die in een tweede gesprek wordt besproken. Op deze manier krijg je feedback van iemand die geen strategisch belang heeft. Je krijgt terug wat je doet en wat daarvan het effect is, zonder oordeel. Het gaat niet over goed of fout. Het gaat om inzicht wat je helpt om je verder te ontwikkelen.

Durf jij het aan? Doe dan jezelf een feedbacksessie cadeau!

Meld je aan voor een feedbacksessie

 

Terug